Babavigasztaló

Megoldások síró babák megnyugtatására

Friss topikok

  • Júlia Egervölgyi: Szia! Nagyon szuper cikk, köszi. A homeopátiás szereket háromszor kell szedni,ugye? Három nap egy ... (2019.04.05. 17:00) A szuvas tejfog

A szuvas tejfog

2011.02.18. 15:23 - Manócanya

Címkék: baba homeopátia fogszuvasodás tejfog tejfog szuvasodás schüssler só szuvasodás természetes kezelése

Ha a gyerek beteg, pláne, ha olyan betegsége van, ami gyógyíthatatlan, abban egyjó van: az ember találhat rá megoldást, ha nagyon keres. Én találtam! Bár előbb találtam volna meg....

Rossz jel

A tejfogakon a szuvasodás jelei már korán, 7-8 hónapos korban jelentkezhetnek, vizszintes barna csíkban hiányzik a zománc, általában az első felső 4 metsző fog felszínén.

Ha egy kisgyereknek vagy egy babának szuvasak a fogai, a kivülálló rögtön szúrós szemmel néz az anyukára: "agyoncukrozta a fogait!" Pedig nem minden esetben ez a helyzet. 

Én abban vétettem (nagyot, mint utólag a fogorvosoktól megtudtam), hogy a babámat sokszor és éjszaka is szoptattam. Ahogy azt egyébként a legújabb módszertan előírja...Az ő lelke ezt a mai napig megkívánja, és -vessen meg érte, aki akar - de látva a félemét, a reszketését, hát így maradtunk, de nem hagyott nyugodni az, hogy más babák fogai akkor miért bírják jobban?

Alkati kérdés is

Mint kiderült, örököltünk a nagyszülőktől erre hajlamot: ott már 20 évesen mindenkinek kiesett a foga... 

Kálvária

Ennek ellenére elindultam egyik orvostól a másikig, fogorvostól fogorvosig, semmi. Sajnos későn találtam rá a lehetséges megoldásra, azért írom le, hátha másnak segít, nekünk meg megmarad az, ami még van: a két első metsző fel, és a jobb 2.

Homeo Sapiens

 Ez a neve a Homeopátiás Baráti Kör újságjának, amiben végre leírva láttam a problémámat: a gyorsan elporladó tejfogakat.

Megoldás: Calcium Phosphoricum és a Calcium Fluoridum  nevű Schüssler-só. Egy hétig az egyikből 3x1, aztán a másik héten másikból 3x1.

 Gyógyszertárban vény nélkül kapható, kb 1400 Ft. Napi egy tbl. műanyag kanálban kis vizzel felolvasztva. A homeopátiás kezelés elvei: mentol illóolaj és mentol tartalmú fogkrém, stb. nem használható a kezelés alatt. A gyógyszer fémmel nem érintkezhet. A gyógyszer bevétele előtt és után legalább egy félóráig evés és ivás szüneteltése - ez gyerekeknél nem mindig működik, de attól még a kezelés végezhető.

Ez valószínüleg sok más kezdeti problémánkra is adott volna gyógyírt, ami ezzel az alkattal jár: száraz bőr, hasgörcsök. Amúgy egy leírásban inkább a viaszos arcra térnek ki, főleg a fülön megfigyelhetően, és a tojásfehérje szerű váladékozás van leírva.

Korábban a Calcium carbonicum nevű sima homeopátiás bogyót szedtük, mert arra utalt néhány jel (a feje és a háta erőssen izzadt alváskor), hogy - nagy szopizási hév ellenére - a gyerkőc klacium hiányban szenved. Valószínüleg a bevitel elég volt, de valamilyen öröklött oknál fogva a felszívódás károsodott.

Fogászat

Az újságcikk írója Dr. Papp Huba,  Haris Fogászat fogorvosa (harisfogaszat.hu), ahol homeopátiásan kezelnek fog- és egyéb betegségeket is.

és még...

Azért ami talán még nem elhanyagolható segítség lehet:

- nyírfacukor (xilit): a gyerekek azért édesszájuak, néha nehéz elvenni tőlük csak úgy a cukrot, és ez megoldást jelent, főleg mivel gátolja a lepedék lerakódást is. Természetes cukor, kis adaggal kezdjük, nagyon nagy adagban hasmenést okozhat. 

- Elmex fogkrém: a probléma vele az, hogy nehéz még egy pár hónapos babát megtanítani fogat mosni, én álmában kenegettem vele a fogait, bár nem elég rendszeresen... :-(

- táplálkozás : anyuka és gyerek egyaránt vigyázhat magára...sok zöldség, lehetőleg minnél  kevesbé megmunkálva. Amúgy a rosszevő gyerekek hajlamosak pl. párolt zöldségen élni, amin senki a családban....

- D-vitamin: nagy szerepe van a fogak felépítésésben is. 2 éves korig napi egy csepp az ajánlott mennyiség.

 - Calcium sandoz - már ha a gyerkőc megiszik belőle valamennyit

- Az étkezések rendszeressége: mint kiderült nem annyira az étel cukor-és savtartalma a meghatározó, hanem az, hogy a tejfogak azzal az étellel hányszor és mennyi ideig találkoznak.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sirogyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr482670665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sici 2012.12.07. 19:44:07

Szia, érdeklődnék, hogy azóta mi a helyzet gyermeked fogaival? Én még mindig szoptatom a kétéves lányomat, és már szinte elhittem, hogy ez az oka a porladó fogainak...
Az a fura, hogy cukrot egyáltalán nem eszik... cumit, cumisüveget sosem látott, paleolit táplálkozók vagyunk, tehát semmi nasi, édesség, csoki nincs terítéken, csak sima vizet iszunk... Ennek ellenére lányom első frontfogai már majdnem eltűntek, legalább a fele, háromnegyede már lekopott az első 4 felső fogának, és eddig csak picit szürkébb volt, most viszont már látom, hogy egy-egy helyen feketedik is. Ezen már gondolom nem lehet segíteni, de az általad ajánlott sókat még holnap beszerzem, hogy megakadályozzam a további romlást.
Nektek kiestek ezek a fogak maguktól, vagy megállt a romlás és még megvannak? Mennyit szenvedett velük a picikéd? Lányomnak kezd fájni, be is van picit dagadva az ínye és nagyon nyűgös, de félek dokihoz vinni, mert még nagyon pici hozzá, egy életre megutálna a fogorvosokat. ű

Köszönöm válaszodat,
Sici

Manócanya 2012.12.08. 04:08:13

@Sici: Szia Sici!

A gyerkőcöm fogszuvasodását kicsit későn kaptam el, de még így is megállt a folyamat. Amikor elszuvasodott, volt egy vízszintes csík a fogán, középen, onnan kezdtek el letöredezni negyedenként. Az egyik utolsó negyed körvonalai még kivehetőek, tehát ott megállt a nagy mértékű szuvasodás. Azóta az első fogak nem csonkosodtak el teljesen, az az állapot nagyjából megmaradt, de sajnos 4 örlője szuvas (ebben azért szerepe volt az édességimádatának, amit igyekszem kordában tartani azért), ezt már a Papp Huba doktor úr állapította meg, aki nagyon kedves volt, és a rendelésen elsőre nem csinált beavatkozást, és a következő néhány alkalom is ismerkedős-bizalom-kiépítős lesz, aminek nagyon örülök.
Ő picinek nagyon sokat volt nyűgös, és nem nagyon tudtam kiválogatni, hogy hasfájás, fogfájás vagy túlpörgés volt az oka.

savany 2012.12.25. 23:52:41

Kedves Manócanya!
Érdeklődve és némiképpen megnyugodva olvastam leveled. A kisfiam (1 éves és 2 hós) felső 2 fogán ma megláttam egy kis barna csíkot. Ettől vagyok iszonyatosan elkeseredve. Éjszaka szopizik keményen, csak most kezdek arra gondolni, hogy ez is az oka a szuvasodásnak. A lányom átaludta az éjszakákat, az ő fogsora bezzeg tökéletes és már 5 éves..
Mi Kolozsváron lakunk és bár dr. Papp Hubáról sokat hallottam, nem áll módomban felutazni hozzá rendelésre. Vajon hova írhatnék neki? A HAris fogászat weboldalán nem találtam imélcímet. És ez a Schüssler só amit említettél (Calcium fluoratum es Calcium fosforicum) ez általános szer a szuvasodás megállítására? És nálatok valóban bevált? Leállt a folyamat? Valamilyen fogorvosi kezelés is volt (hagyományosra értem, nem homeopátiásra)? Bennünket remélhetőleg holnapután fogad a fogorvos, nem tudom mit lehet egy ilyen kis gyerkőccel kezdeni.
Válaszodat nagyon köszönöm.

Manócanya 2012.12.26. 08:01:46

@savany: Szia savany!
Ezeket a szereket tudom csak egyenlőre a szuvasodásra, és még csak nemrég találtam rá én is. A hagyományos orvosi kezelés egy ecsetelés lenne, de én 2 helyen jártam a gyerekemmel (egy körzeti, és egy magán fogászaton) mind a két helyen azt mondták, hogy nem nyúlnak hozzá, nincs mit csinálni vele, ez csonkig fog pusztulni.... Ha még csík idejében találsz olyan fogorvost, aki hajlandó ezt a csíkot lezárni, vagy betömni, az jó.
A Haris fogászat oldalán találtam ezt:
www.harisfogaszat.hu/?q=node/36
www.harisfogaszat.hu/?q=node/37
A dr. Papp Huba nekünk még egy gesztenyekéreg gyógyszert is adott, de ezt ha jól értem Auszriából kell hozni, ők is onnan hozzák,
www.harisfogaszat.hu/?q=node/44
A fogászat e-mailcíme: info kukac harisfogászat pont hu.
Amúgy arra jöttem rá, hogy vannak olyan gyerekek, aki attól félnek, hogy anya eltűnik, amíg ők alszanak, azért szopiznak este sokszor, erre néha bejön a Pulsatilla 9 CH ("az anyától való elválás félelme").
Az én tapasztalatom az, hogy kb. 1 hónap után érzékelhető a változás a fogakon.
Úgyhogy kitartás mindenkinek! De sikerülni fog!

savany 2012.12.26. 08:50:50

@Manócanya: Köszi szépen a gyors választ. Úgy látom, hogy ezek a sók tabletta formájúak, nem bogyók. Milyen potenciát javasoltak nektek? A D6-ot? És minden gyógyszertárban kaphatók vagy speciális homeo gyógyszertárakban.

Manócanya 2012.12.27. 07:29:52

@savany: Igen, de könnyen oldódnak vízben, így egy műanyag kanállal be lehet adni, vagy 10-20 ml vízben feloldva cumisüvegben. Potenciából D6-ot szoktak javasolni, és sokszor a gyógyszertárban is csak az van. Nem kell külön homeopátiás gyógyszertárat keresni, sok helyen (szabolcsi faluban is) megvan rendes gyógyszertárban is, de ha nem, akkor is meg tudják rendelni, és hozni pár napon belül.

savany 2013.01.17. 11:38:46

@Manócanya: Szia! Ismét jelentkezem. Beszereztük a sókat (CaPhosphoricum és Ca Fluoratum), megkezdtük a kúrát. Nagyon reménykedem. A gyermekfogorvosunk ezenkívül még a ToothMousse nevű krémet ajánlotta, hogy azzal kenegessük a fogát. Neked ismerős?
Még 2 kérdésem lenne, remélem lesz időd válaszolni:
1. Mennyi ideig tart egy ilyen kezelés?
2. Írtad, hogy 1 hónap után tapasztaltad a pozitív változást. Ez miben állt? Valamennyire regenerálta is a fogzománcot vagy megállt abban a stádiumban?
Én nagyon köszönöm neked, hogy összeszedted az infókat és továbbadtad őket.
Réka

Manócanya 2013.01.18. 17:28:28

Szia!
A krémet nem ismerem, sajnos így nem tudok mondani róla infót.
A kezelés időtartamát nem tudom, pár hónap biztosan. Amit én tapasztaltam, hogy nem tört, porlott tovább a foga, megmaradt az az állapot ami volt. Az utolsó negyed, ami letörhetett volna, még most is ott van, pedig 2 év telt el azóta.
A doktor úr a gesztenyekéregre mondta - lsd fentebb az egyik link alatt - , hogy az bizonyos kisebb károsodásokat vissza tud fordítani, mi azt most kezdtük el, de a metszőfogain az már nem tud segíteni.
Üdv:Évi

Breke 2013.04.03. 08:50:15

Szia! Mi is ebben a cipőben járunk a 2 évesemmel, nagyon örülök, hogy rád találtam! Nagymama Németországból be is szerezte a vadgesztenye kivonatot. Tudnál segíteni a jasználatában? Rá kell kenni a fogakra?
Köszi előre is!

Breke 2013.04.03. 10:44:17

Köszi,megtaláltam!

Marcimama 2013.04.13. 18:23:49

Sziasztok!

Sajnos mi hasonló cipőben járunk. Kisfiam 4 éves lesz és lassan -2 fognál járunk. Egy reménysugár amit Manócanya ajánlott, már be is szereztem a szereket, csak az adagolást illetően elbizonytalanodtam. Jól értem, hogy napi 1 tbl, egy héten 3 napig, aztán a köv. héten ugyanígy a másikból? Meddig kell folytatni a terápiát? Eddig ahány helyen néztem az adagolást annyifélét írtak. Pl. a Harsi fogászat honlapján napi 3-4-5 alkalmat ír, 1-2 tablettával.
Segítségeteket köszönöm!

Manócanya 2013.04.14. 07:11:00

Calcium Phosphoricum és a Calcium Fluoridum nevű Schüssler-só. Egy hétig az egyikből 3x1, aztán a másik héten másikból 3x1.
Nem három hétig, hanem tovább, hónapokig.
A hatás egy hónap múlva fog látszani (nem törik tovább a fog).

Örülök mindenkinek, aki idetalált! Kérlek benneteket, hogy akinél bármi eredmény van, ha csak annyi is, hogy nem szuvasodott tovább a gyerek foga, írja le, hogy tudjuk megerősíteni a többieket!
Köszönöm!

csillagsziget 2015.02.17. 16:06:30

Kedves Manócanya!
Sajnos velünk is ugyanez a helyzet a lassan két éves kislányommal, (pedig a 4 éves kisfiamnak szépek a fogai). Nálunk is az éjszakai szopizás van egyedül, ami okozhatná, de az is a fiamnál is volt. És nem nagyon tudom leszoktatni róla...Látom, hogy ez a bejegyzés már kb két éves, azóta hogyan változott a helyzet? Sikerült megtartani ezt az állapotot? És még az érdekelne nagyon, hogy akinek alkatilag ilyenek a tejfogai, attól még a maradandó fogai szépek lesznek? Dr. Papp Hubánál mennyibe kerül egy kezelés? És a vadgesztenyekéreg mennyibe kerül? Előre is köszönöm a válaszodat!

Manócanya 2015.02.20. 07:26:23

Kedves csillagsziget! Mint számomra kiderült, ez a zománcgyengeség nevű állapot, alkati kérdés, tehát nem sokat tehetünk úgy ellene, ha csak az étkezésre és a fogmosásra támaszkodunk.
Az enyémnek most jönnek a maradandó fogai, van, ami már egy éve kibújt, egyenlőre jól vannak... A tejfogaknál nem tudok egyértelmű eredményt, csak azt amit ide leírtam, mert menet közben más ok miatt hagyományos homeopátiás kezelést kapott, ami többek között a fogára is kellett volna hogy hasson, de nem volt olyan jó (de ez egy hosszú mese, a hiperaktívitást kezeltük, de kicsit túl óvatosba ment át a dolog).
A Dr. Papp Huba kezelés ár azt hiszem, fent van a Haris fogászat honlapján, de például ha csak "szokja a gyerek a fogorvosi széket", akkor nem kér pénzt, de az első konzultáció anno 3000 Ft volt.
A vadgesztenye kérget a Doktor úr hozta, és kb. 9000 Ft volt, (30 Euró, abban kérte).
Én úgy látom, hogy nem romlanak olyan mértékben, még az egyértelmű hanyagságunk ellenére sem, nem tudom, ki hogy van vele, de az enyémet 6 lóval kell vontatni fogat mosni. Az elején túl erőszakos voltam ezügyben, most ennek isszuk a levét.

2015.11.13. 00:40:31

szia!

hasonló nálunk is a helyzet, a fiam felső első fogain kb másfélévesen vettem észre, hogy valami nincs rendben. az ígye mellett körben volt lepedékes, aztán a bal 2-es fogacskájából eltűnt egy darab, mintha letört volna. azóta nagyon figyelem, most 27 hónapos, a metszőfogai közt is van már látható lyuk, és körben mindenhol látszik a gond. a belső oldal még rosszabb.
sosem gondoltam volna hogy ide jutunk, nekem máig össz 1 lyukas fogam volt és nagyon tudatosak is vagyunk. cukrot sosem kap, csupa egészségeset esziünk. viszont cicizik még mindig, 2 éves koráig éjjel is sokat cicizett (viszont van ahol azt olvasom és a józan eszem is azt mondja hogy ez nem lehet baj).

az általad javasolt fogászat nagyon szimpatikus, és a schüssler só kezelés is. nálatok volt még más kezelés? aggódom hogy ha nem tömik be a fogait tovább romlik, de a fogmosást is úgy kell kiküzdeni minden este, erre max altatásban látok esélyt (azt meg szeretném elkerülni).
olvastam még óronterápiáról ami elég jónak tűnik és egyéb kenegetéses kezelésekről, ezekkel van tapasztalatotok?
köszönöm a választ, és az eddigi infókat!

Bencsik Tímea Mimi 2016.06.26. 19:22:36

Szia. Kerdeznem hogy az adagolas az 1tabletatt kell 3om reszletben 1nap megitatni. Vagy 3×1db tabletta/nap.koszonom

Manócanya 2016.06.26. 20:32:06

@Bencsik Tímea Mimi: Szia!
A 3 tablettát kell odaadni. Akár 3x1 - et, akár a 3-at feloldani annyi vízben, amennyit egy nap alatt megiszik.

Renataa90 2016.09.23. 07:10:10

Sziasztok! Remelem olvassa meg valaki... Nálunk is ez a probléma a zomanckopas, nekünk (fogorvos szerint) letört egy pici darab a két felső metszobol es az elkezdett így kopni. Kéthavonta ecseteli a doktornő elmexxel illetve elmexxel mossuk a fogat napi 2x. Kérdésem az lenne hogyha nem szuvas csak kopik akkor is megprobalhatom a Schüssler sot? Ártani semmiképpen sem árt,ugye? Köszönök minden választ!

Farkas Erzsébet 2018.04.13. 08:35:09

Szia!

Ma fogom ezeket megvenni.
Sajnos én már nagyon későn kezdtem kutakodni, mert másfél éves fiamat mandulagyulladással kezelte az orvos, de negyedik nap után visszatért a dagadás, és nem eszik semmit, próbálkozik de ahogy elkezd rágni sír, nyűgös, patakokban csorog a nyála. Párszor esett szájra, tört a foga.. Mostmár kb 3 hete esett utoljára így, de azt vettem észre, hogy fogyott a metszőfogaiból. Most jönnek az alsó rágófogak, biztos ez is közrejátszik evésnél, de semmit nem tud enni, csak iszik.. Sajnos éjszaka is felkel, persze hülye módon szörpöt adtam neki. Tehát szó szerint " anya elrontotta".
Ráadásnak én kb 8 hónaposan láttam valamit a fogán, és szóltam védőnőnek " az csak a tápszertől van" mondta és ennyiben is maradt a dolog.. Plusz anyukámnak voltak alapjáraton rossz fogai, tehát ez is közrejátszik, és úgy látszik a fiú unokái öröklik (első két lányomnál semmi ilyen nem volt). Mára elkezdtem gondolkodni, hogyha akkor elkezdjük ezt, épek maradhattak volna..
Nagyon remélem beválik ez a kezelés!

Kádár Brigi 2018.08.07. 22:06:37

Kedves Manócanya!
Köszönöm ezeket a tanácsokat. Hasonló problémával küzdök. (Egyelőre) felül a 4középsőt, alul a 2 középsőt érinti a fogszuvasodás. Beszéltem a gyerekfogorvossal, igaz, csak telefonon "fogadott", s csak az Elmex fogkrémet javasolta, s azt mondta, a maradandó majd erős lesz. Kislányom 15,5 hónapos. Nem eszik édességet, még naponta 1x eszik anyatejet, inni viszont vizet nem eszik, 1/3 100%-os almalevet keverek össze 2/3 Szentkirályi mentes vízzel. Eszik mindent, de zöldséget, s gyümölcsöt is minden nap. S az Elmex-szel naponta mosom a fogait.
Nem nyugtatott meg a doki, mondanom sem kell, hogy majd évekig nem lesz foga, de utána jó lesz.
Holnap megnézem a helyi gyógyszertárakban a fenti calciumos tablettákat, ha nincs, megrendelem gyorsan a neten. Bízom benne, hogy tudunk tejfogakat menteni. Azt sem bánom már, ha évekig ez a 6fog elszíneződött lesz, csak maradjon meg. Kecsketejet iszik minden nap kb. 50 ml-t, egy doboz Actimel Kidset, s akkor már kipróbálom ezt is.
A gyerekfogorvos azt mondta, a calciumos tablettákat nem javasolja, mert színezheti a fogakat, de úgy vagyok már vele, hogy hátha használnak az általad javasoltak.
Köszönöm még egyszer, hogy a kálváriátokat megírtad.

Briara 2018.11.02. 21:35:55

Kedves Mindenki!

Érdeklődnék, hogy sikerült-e visszafordítanotok a szuvasodást a babáitoknál és ha igen milyen módszer vált végül be.

Köszönöm

Júlia Egervölgyi 2019.04.05. 16:59:52

Szia!
Nagyon szuper cikk, köszi.
A homeopátiás szereket háromszor kell szedni,ugye? Három nap egy tbl? Másik héten pedig a másikat...Köszi a választ!

Júlia Egervölgyi 2019.04.05. 17:00:53

Szia!
Nagyon szuper cikk, köszi.
A homeopátiás szereket háromszor kell szedni,ugye? Három nap egy tbl? Másik héten pedig a másikat...Köszi a választ!
süti beállítások módosítása